A Donkey and His Owner


Bill a 40 year old man was a cloth vendor. He used to sell different types of clothes in the nearby towns and villages. He used to carry the cloth bags on top of his donkey.

He took his 15 years old son along with him to a nearby town. The donkey carried two bags and all the clothes were sold. Both father and son were happy. After having a huge business and lump sum profit, Bill was happily returning home with his son and his donkey.

They were very tired and find it too hard to reach their place. All the three walked slowly on their way back to home.

Two men saw them very tired. They spoke to themselves, ‘See they are very tired and exhausted it seems. They have a donkey, why not any one of them can sit in that donkey? Fools, they find it difficult to walk and still don’t use the donkey!’

The father and son heard the two men having a conversation about them and son asked his father to sit on the donkey.

He agreed and sat on the donkey. After a few minutes, an old man saw Bill on top of the donkey and yelled at him, ‘Hey look at your boy. He is so tired and why are you sitting on the donkey. Let him sit on the donkey and you walk!’

Bill made his son sit on the donkey and they contained their journey for a while. Another stranger shouted at Bill’s son, ‘Hey you are too young, can’t you walk? You made your father walk behind you? Get down now!’

Bill and his son was confused and did not know what to do. They both decided to sit on the donkey. The donkey was unable to walk carrying heavy weight on his back.

Another man saw them at a distance and rushed towards them. He shouted at Bill and his son, ‘Are you mad? How the donkey can carry you both? Can’t you walk? Why are you hurting this animal?’

Bill and the boy were stunned and remained speechless for a while.
Bahasa Indoensia:
Bill adalah pria berusia 40 tahun yang bekerja sebagai penjual kain. Ia biasa menjual berbagai jenis kain di kota dan desa terdekat. Dia biasa membawa tas kain di atas keledainya.

Dia membawa anak laki-lakinya yang berusia 15 tahun itu bersamanya ke kota terdekat. Keledai membawa dua tas dan semua kain terjual. Baik ayah dan anak senang. Setelah mendapatkan keuntungan bisnis yang besar, Bill dengan senang kembali pulang dengan anaknya dan keledainya.

Mereka berdua sangat lelah sehingga merasa terlalu sulit untuk pulang ke rumah. Ketiganya berjalan pelan ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.

Dua pria melihat kelelahan mereka. Mereka berbicara satu sama laini, "Lihatlah mereka sangat lelah dan kehabisan tenaga sepertinya. Mereka punya keledai, mengapa tidak ada yang duduk di keledai itu? Bodoh, sudah tahu lelah tetapi tidak menggunakan keledainya!"

Ayah dan anak mendengar kedua pria itu sedang membicarakan mereka dan si anak meminta ayahnya untuk duduk di atas keledai itu.

Si Ayah setuju dan duduk di atas keledai itu. Setelah beberapa menit, seorang pria tua melihat Bill di atas keledai dan meneriakinya, "Hei lihat anakmu. Dia sangat lelah dan mengapa justru kamu yang duduk di keledai. Biarkan dia duduk di keledai dan kamu yang jalan!"

Bill menyuruh anaknya duduk di keledai dan mereka menempuh perjalanan mereka untuk sementara waktu. Orang asing lain meneriaki putra Bill, "Hei kamu masih muda, tidak bisakah kamu jalan? Kamu membuat ayahmu berjalan di belakangmu? Turun sekarang juga!"

Bill dan anaknya bingung dan tidak tahu harus berbuat apa. Mereka berdua memutuskan untuk duduk di keledai itu bersama-sama. Keledai itu tak mampu berjalan karena beban berat di punggungnya.

Seorang pria lain melihat mereka dari kejauhan dan bergegas menuju mereka. Dia berteriak pada Bill dan anaknya, "Apakah kalian gila? Bagaimana keledai itu bisa membawa kalian berdua? Tidak bisakah kalian berjalan Kenapa kamu menyakiti binatang ini?"'

Bill dan anaknya tercengang dan terdiam beberapa saat.

Sumber gambar: clipart-library.com

A Donkey and His Owner Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Good Dreamer

0 komentar:

Posting Komentar